18 stycznia w naszej szkole odbyło się podsumowanie projektu „ABC nauki – wyrównywanie szans edukacyjno-rozwojowych dzieci klas I-III szkół podstawowych gminy Wejherowo”.
Projekt jest finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. W naszej szkole pod czujnym okiem koordynatora, pani Zdzisławy Frycy, odbywały się różnorodne zajęcia, których celem było wsparcie indywidualnego rozwoju uczniów klas I-III, dostosowane do ich zdiagnozowanych potrzeb. Łącznie w projekcie uczestniczyło aż 165 dzieci z naszej szkoły. Zajęcia odbywały się przez cały ubiegły rok oraz w bieżącym roku szkolnym, przede wszystkim w soboty, ale także w niektóre dni nauki szkolnej. Nieliczne z zajęć zakończą się dopiero w maju. Aby zmniejszyć dysproporcje edukacyjne i rozwojowe dzieci, prowadzono zajęcia logopedyczne, gimnastyki korekcyjnej, a także zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu oraz zajęcia dla uczniów z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych. Dla dzieci mających trudności emocjonalne i zaburzenia komunikacji społecznej odbywały się zajęcia socjoterapeutyczne. Ogromnym zainteresowaniem uczniów cieszyły się zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia uczniów: zajęcia matematyczne, przyrodnicze i informatyczne, a także j. angielskiego, plastyczne, teatralne, gimnastyczne oraz muzyczne. Na uroczyste podsumowanie realizacji projektu przybył wójt Gminy Wejherowo – pan Henryk Skwarło, doradca wójta, koordynator projektu – dr Krzysztof Zabiegliński, kierownik Referatu Oświaty i Spraw Społecznych – pan Krzysztof Sapieha oraz zarządzający projektem w Gminie Wejherowo: pani Anna Krampichowska i pan Henryk Miotk. Szczególnymi gośćmi dla wszystkich uczniów byli rodzice, którzy mogli zobaczyć, jakie sukcesy w czasie zajęć odniosły ich dzieci. Wszyscy goście obejrzeli wystawę prac uczniów oraz zapoznali się z pomocami dydaktycznymi wykorzystywanymi na poszczególnych zajęciach. Uroczystość uświetniły występy dzieci, w czasie których zaprezentowały one, czego nauczyły się na zajęciach. Pierwsi wystąpili uczniowie uczęszczający na zajęcia teatralne w przedstawieniu pt.: „Królewna Śnieżka”. Następnie muzyczne zagadki przedstawiły dzieci z zajęć muzycznych. Po nich o roli prawidłowej postawy mówili uczniowie z zajęć gimnastyki korekcyjnej. Wystąpiły również dzieci uczestniczące w zajęciach przyrodniczych, matematycznych oraz języka angielskiego. Ogromne emocje wzbudziły skoki przez sznur uczniów chodzących na zajęcia gimnastyczne. Na zakończenie ponownie wystąpiła grupa teatralna, tym razem w przedstawieniu pt.: „Królewna na ziarnku grochu”. Wszyscy z zaciekawieniem obejrzeli prezentację multimedialną dotyczącą realizacji projektu, przygotowaną przez panią Zdzisławę Frycę.
Dzieci jednogłośnie przyznały, że zajęcia pozwoliły im na zdobycie nowych umiejętności, rozwinięcie talentów oraz miłe spędzenie soboty. Uczniowie z żalem stwierdzili, że będzie im ich bardzo brakowało.
W ramach projektu szkoła otrzymała również nowe pomoce dydaktyczne i sprzęt niezbędny do prowadzenia specjalistycznych zajęć: laptop, dwa projektory multimedialne, meble do sali terapii pedagogicznej, radiomagnetofon oraz wyposażenie do sali gimnastyki korekcyjnej, a także przybory gimnastyczne, instrumenty muzyczne, gry dydaktyczne i artykuły plastyczne.