W trakcie roku szkolnego uczniowie klasy III a czytali lektury, które ożywały w niezwykły sposób. Zamiast tradycyjnego omawiania, dzieci z wielkim zaangażowaniem i radością tworzyły różnorodne projekty, które pomagały im lepiej zrozumieć książki.
Podczas pracy nad „Królową Śniegu” uczniowie wykonali kolorowe plakaty oraz własnoręcznie stworzyli Teatrzyk Kamishibai, przygotowując ilustracyjne karty do opowiadania historii.
„Karolcia” została przedstawiona w formie pudełka, które uczniowie dodatkowo ozdobili. W każdym pudełku ukryte były przedmioty symbolizujące przygody bohaterki.
„Oto jest Kasia” przemieniła się w leporello- składane książeczki z ilustracjami i najważniejszymi wydarzeniami.
„Rany Julek” zainspirowała uczniów do poznania poezji Juliana Tuwima. Dzieci z radością recytowały wiersz „Okulary”, wcielając się w postać pana Hilarego.
Na zakończenie uczniowie przygotowali lapbooki do lektury „Afryka Kazika”, które pełne były kolorów, map i ciekawych informacji o kontynencie.
Dzięki takim działaniom, książki stały się dla uczniów nie tylko tekstem do czytania, ale także inspiracją do tworzenia, odkrywania i wspólnej zabawy. Gdy lektury stają się prawdziwą przygodą, uczniowie czytają je z ogromnym zainteresowaniem!
2025-06-23