Uczniowie klasy 2a i 3d pomyślnie ukończyli realizację Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Klasa w terenie”. Głównym celem projektu było promowanie wartości edukacji na świeżym powietrzu. Zachęcenie nauczycieli i uczniów do „opuszczenia” sali lekcyjnej i spędzenia czasu poza budynkiem szkoły. Wszystko po to, aby promować edukację terenową- prawdopodobnie najbardziej uszczęśliwiającą formę edukacji na świecie, angażującą różne zmysły. Uczniowie w okresie od 1 października do 31 maja zrealizowali 7 działań projektowych, co zapewniło uzyskanie certyfikatu.
1 Zadanie- „Obserwacja przyrody” połączone z 2 zadaniem ,,Plastyka w terenie” - spacer po okolicy, zbieranie darów natury danej pory roku. Powstały kreatywne dzieła na pobliskiej polanie- praca plastyczna na kartonie od pizzy z wykorzystaniem znalezionych elementów darów natury oraz wazony pełne kwiatów i liści.
3 Zadanie-,,Obserwacja chmur”- realizując to zadanie uczniowie obserwowali niebo, rozpoznawali rodzaje chmur i wykonali pracę plastyczną- malowanie kształtów chmur i tego, co przypominają chmury.
4 Zadanie-,,Wyjście w ciekawe miejsce w naszym regionie”- wspólne wyjście do Dworku Drzewiarza na warsztaty lalkarskie i warsztaty w Bibliotece Miejskiej w Wejherowie.
5 Zadanie- „Zabawa/gra w terenie”. Uczniowie uczestniczyli w pikniku sportowym na świeżym powietrzu. Jesienią wzięli udział w warsztatach przyrodniczych z kartografem- „Jak posługiwać się mapą”, a także grze terenowej. Udali się z do pobliskiego lasu, ucząc się jak należy posługiwać się mapą i nie zgubić się w lesie. Nauczyli się również posługiwać busolą.
6 Zadanie- „Zabawa w przyrodników” - Uczniowie klasy II a uczestniczyli w warsztatach sadzenia kwiatów w ramach projektu „Dzieciaki Sadzeniaki” zorganizowanym przez Leroy Merlin w Rumi.
7 Zadanie „Piknik” - wspólne spędzenie czasu, integracja zespołów klasowych, zabawy na świeżym powietrzu.
Podczas zajęć na świeżym powietrzu uczniowie zdobyli nowe doświadczenia, rozwijali zainteresowania o otaczającym ich świecie i uczyli się obserwacji przyrody. Poza wartościami dydaktycznymi był to również efektywny sposób na integrację obu klas. Z niecierpliwością czekamy na kolejne edycje.