Dzieci zakwalifikowane na terapię logopedyczną biorą udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „Alfabet Logopedyczny” oraz w projekcie europejskim „Art - habet or alphabet”.
Ogólnopolski projekt edukacyjny „Alfabet Logopedyczny”- to wesołe zadania o tematyce logopedycznej. Do każdej litery alfabetu przypisane jest jedno zadanie. Do tej pory udało nam się zrealizować sześć zadań. Były to: A – Ale plama - robienie kleksów z farby za pomocą słomki. Dzieci dmuchały na farbę przez słomkę, tworząc przeróżne wzory.
B – biedronka - przenoszenie kropek biedronki przy pomocy słomki.
C – Celinka - kolorowanka, którą dzieci kolorowały wspólnie z logopedą – najpierw wypowiadały wyrazy dźwiękonaśladowcze przypisane do poszczególnych elementów obrazka, a później kolorowały.
F- fryzjer - dzieci ćwiczyły umiejętność kolorowania i wycinania, a następnie bawiliśmy się w psotny jesienny wiatr, który rozwiewa włosy.
E – eko – logopedia „karmiliśmy” wiewiórkę orzeszkami, utrwalaliśmy poprawną wymowę głosek [sz, ż], a następnie z owoców leśnych układaliśmy litery.
Ł – łódki – wykonanie łódek z papieru, wprowadzanie ich w ruch za pomocą wydychanego powietrza.
Europejski projekt „Art - habet or alphabet” ma na celu wspólne planowanie i tworzenie bogatych interaktywnych książek ze zbiorem prac dzieci, wykorzystujących litery oraz treści z zakresu sztuki. Zadania projektowe realizowane były podczas zajęć logopedycznych i na zajęciach z edukacji informatycznej. Rysowaliśmy zwierzęta z liter na kartce papieru oraz skorzystaliśmy z bezpłatnej aplikacji, która generuje grafikę rysowaną przez sztuczną inteligencję. W czasie realizacji projektu uczniowie korzystali z interaktywnych gier i zabaw literowych.
Biorąc udział w projektach uczniowie dobrze się bawili i czerpali przyjemności z procesu twórczego.