Nauka przez doświadczanie – kolejna odsłona projektu eTwinning „My heroes. Who were they?” Ponieważ na zajęciach najlepiej sprawdzają się metody aktywizujące uczniów, dlatego podczas zajęć projektowych „My heroes. Who were they?” dzieci mają możliwość samodzielnego wykonywania doświadczeń i wyciągania wniosków z eksperymentowania. Uczą się zależności przyczynowo – skutkowych. Dzięki eksperymentom dzieci poszerzają swoją wiedzę, uruchomiają wyobraźnię, są skoncentrowane na działaniu . Doświadczenia zachęcają do myślenia, porównywania i opowiadania. Z wykonywanych eksperymentów dzieci czerpią wiele radości, jest to niewątpliwie wspaniała zabawa.
Uczniowie wykonali doświadczenie z lampą lawa oraz eksperyment „kolorowy deszcz”. Do przygotowania pierwszego eksperymentu potrzebowaliśmy: szklanego naczynia, wody, oleju , barwnika spożywczego oraz tabletek musujących. Dzieci zauważyły, że olej jest lżejszy od wody oraz, że woda nie miesza się z olejem. Uczniowie mogli zaobserwować, że tabletka rozpuszczając się w naczyniu szklanym , zaczyna musować, a pęcherzyki powietrza unosząc się, zabierają ze sobą cząsteczki kolorowej wody. „Kolorowy deszcz” to eksperyment, który rozwija dziecięcą wyobraźnię. Składa się on z wody, pianki i barwników. Jest też dość prosty w wykonaniu i daje niesamowite efekty. Dzieci obserwowały jak przez piankę przenikają różne płyny: tusz, barwnik spożywczy rozcieńczony z wodą. Musiały oszacować co przeniknie szybciej, a co wolniej. Zauważyły, że to co jest cięższe przenika szybciej przez piankę. Eksperymenty spodobały się dzieciom.
Zachęcamy do obejrzenia fotorelacji z naszych aktywności.
Opracowały: Karolina Krzyżostaniak, Arleta Formela