3 grudnia klasa 1b obchodziła Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych . Dzień ten był okazją do przybliżenia dzieciom problemów, z jakimi napotykają się każdego dnia osoby z niepełnosprawnością. Na wstępie zajęć uczniowie rozmawiali z nauczycielem na temat życia osób niepełnosprawnych: osób z niepełnosprawnością ruchową, osób z zespołem Downa, osób z autyzmem, osób niewidomych, niesłyszących czy niemówiących. Uczniowie obejrzeli karty z alfabetem Braille’a, dzięki czemu mogli zobaczyć oraz poczuć pismo niewidomych. Kolejnym elementem było „przeniesienie się” do świata osób niewidomych i słabowidzących. Dzieci mogły spróbować zrozumieć takie osoby, wykonując różne czynności z zasłoniętymi oczami. Pierwszym zadaniem, a jednocześnie nie lada wyzwaniem, było poruszanie się po wyznaczonym torze przeszkód z zasłoniętymi oczami. Pomocnicze miały stać się wskazówki osoby - przewodnika. Zdaniem uczniów nie było to łatwe zadanie. Następnie dzieci miały za zadanie przelać wodę z butelki do kubka, oczywiście z zasłoniętymi oczami. Okazało się, że przejście kilku metrów oraz nalanie wody, nie jest wcale takie łatwe, gdy się nie widzi. Następnie dzieci przeniosły się do świata osoby z autyzmem, która widzi, słyszy i czuje świat inaczej. Słuch dzieci autystycznych może być albo nazbyt wyostrzony, albo przytępiony. Uczniowie klasy 1b próbowali czytać książkę ze słuchawkami na uszach, w których słyszeli ostre dźwięki. Dzieci uznały, że takie czytanie nie było przyjemne, a wręcz nie mogły się na zadaniu skupić. Zajęcia te miały na celu uwrażliwienie dzieci na niepełnosprawność oraz akceptację dysfunkcji występujących u drugiego człowieka, a także zrozumienie przez nich trudności i codziennych zmagań osób z niepełnosprawnością w codziennym życiu.