Uczniowie klasy 4 b mieli okazję przekonać się, że matematyki można uczyć wszędzie i w różnych warunkach, nawet w kuchni podczas gotowania. Maciej i Wiktoria z klasy 5d w sposób koleżeński i niezwykle nowatorski poprowadzili zajęcia matematyczne dla czwartoklasistów pod tytułem „Ułamkowy Masterschef”. Celem tych zajęć było rozwijanie logicznego rozumowania ułamka jako części całości oraz zastosowanie wiedzy podczas praktycznych czynności. Głównym zadaniem dzieci było wykonanie w parach dwóch tortilli: jednej na słodko, drugiej na słono według losowo wybranych przepisów. Trudność polegała na tym, że mieli np. użyć 2/3 pomidorków koktajlowych spośród 15 sztuk albo 3/4 jednego banana. Okazało się, że czwartoklasiści bardzo dobrze rozumieją pojęcie mianownika, wiedzą, że mówi on o tym, na ile jednakowych części musimy podzielić całość. W pojedynczych przypadkach korzystali z podpowiedzi starszych kolegów. W zakresie kulinarnych umiejętności wykazali się wysokim poziomem, ich dania wykonane były sprawnie i niezwykle estetycznie.
Zajęcia „Ułamkowy Masterschef” były niezwykłym przeżyciem zarówno dla czwartoklasistów jak i dla piątoklasistów. Starsi uczniowie uczyli się przekazywania informacji w sposób jak najbardziej zrozumiały, a młodsi korzystania z koleżeńskiej pomocy w nauce.

Zobacz materiał filmowy